STUCCHI NATALE ADOLFO
Piazza dell'Ateneo Nuovo 1 - 20126 MILANO
Biography
Education
1982 Laurea in Filosofia, Università degli Studi di Milano
1986 Specializzazione in Psicologia,Università degli Studi di Milano
1992 Doctorate in Psychology, University of Geneva
Professional Development
1986-1987 Researcher FNRS, Département de Psychobiologie, Université de Genève
1987-1992 Teaching and Research Assistant, Département de Psychobiologie, Université de Genève
1993-1994 Researcher, Laboratoire de Physiologie de la Perception et de l'Action, CNRS-College de France, Paris
1994-1998 Ricercatore, Dipartimento di Psicologia, Università degli Studi di Torino
1998 Ricercatore, Istituto di Psicologia, Università degli Studi di Milano
1998-2000 Ricercatore, Dipartimento di Psicologia, Università degli Studi di Milano- Bicocca
2000 Professore Associato, Facoltà di Psicologia, Università degli Studi di Milano-Bicocca
2002 Professore Straordinario, Diparimento di Psicologia, Università degli Studi di Milano-Bicocca
2005 Professore Ordinario, Dipartimento di Psicologia, Università degli Studi di Milano-Bicocca
Publications
-
Pagliarini, E., Scocchia, L., Granocchio, E., Sarti, D., Stucchi, N., & Guasti, M. (2020). Timing anticipation in adults and children with Developmental Dyslexia: evidence of an inefficient mechanism. SCIENTIFIC REPORTS, 10(1).
-
Dui, L., Lunardini, F., Termine, C., Matteucci, M., Stucchi, N., Borghese, N., et al. (2020). A Tablet App for Handwriting Skill Screening at the Preliteracy Stage: Instrument Validation Study. JMIR SERIOUS GAMES, 8(4).
-
Stucchi, N. (2020). Arte come forma di comunicazione. GIORNALE ITALIANO DI PSICOLOGIA, 47(1), 197-203.
-
Persici, V., Stucchi, N., & Arosio, F. (2019). Rhythmic and Morphosyntactic Predictions: The Anticipation Abilities of Italian Children with Developmental Dyslexia. In M. Brown, & B. Dailey (a cura di), BUCLD 43: Proceedings of the 43rd annual Boston University Conference on Language Development. Cascadilla Press.
-
Persici, V., Stucchi, N., & Arosio, F. (2019). Predicting the Future in Rhythm and Language: The Anticipation Abilities of a Group of Italian-Speaking Preschoolers.. In P. Guijarro-Fuentes, & C. Suárez-Gómez (a cura di), Proceedings of GALA 2017: Language Acquisition and Development (pp. 451-468). Cambridge Scholars Publishing.
