STUCCHI NATALE ADOLFO

Role
Full Professor  
Academic disciplines
Psicologia generale (M-PSI/01)
Office phone
Room:
  • U06, Floor: 3, Room: 3041

Biography

Education

1982 Laurea in Filosofia, Università degli Studi di Milano

1986 Specializzazione in Psicologia,Università degli Studi di Milano

1992 Doctorate in Psychology, University of Geneva

 

Professional Development

1986-1987 Researcher FNRS, Département de Psychobiologie, Université de Genève

1987-1992 Teaching and Research Assistant, Département de Psychobiologie, Université de Genève

1993-1994 Researcher, Laboratoire de Physiologie de la Perception et de l'Action, CNRS-College de France, Paris

1994-1998 Ricercatore, Dipartimento di Psicologia, Università degli Studi di Torino

1998 Ricercatore, Istituto di Psicologia, Università degli Studi di Milano

1998-2000 Ricercatore, Dipartimento di Psicologia, Università degli Studi di Milano- Bicocca

2000 Professore Associato, Facoltà di Psicologia, Università degli Studi di Milano-Bicocca

2002 Professore Straordinario, Diparimento di Psicologia, Università degli Studi di Milano-Bicocca

2005 Professore Ordinario, Dipartimento di Psicologia, Università degli Studi di Milano-Bicocca

Publications

  • Carioti, D., Stucchi, N., Toneatto, C., Stefanelli, S., Del Monte, M., Travellini, S., et al. (2023). A ReadFree tool for the identification of reading disorders in monolingual and minority-language children.. Intervento presentato a: Scientific Meeting of the FESN & the 2nd Panhellenic Conference on Neuropsychology., Thessaloniki, Greece. Detail

  • Carioti, D., Taha, J., Stucchi, N., Stefanelli, S., Vernice, M., Sarti, D., et al. (2023). Rhythm as a language-independent marker of poor reading performances.. Intervento presentato a: Giornate CLASTA, Pescara, Italy. Detail

  • Carioti, D., Stucchi, N., Toneatto, C., Stefanelli, S., Travellini, S., Tettamanti, M., et al. (2023). A ReadFree Tool for the identification of reading disorders in monolingual and minority language children: a validation study.. Intervento presentato a: Congresso Associazione Italiana di Psicologia (AIP), Italiano. Detail

  • Zarandi, Z., Stucchi, N., Fadiga, L., Pozzo, T. (2023). The effect of the preferred hand on drawing movement. SCIENTIFIC REPORTS, 13(1), 8264-8277 [10.1038/s41598-023-34861-x]. Detail

  • Carioti, D., Stucchi, N., Toneatto, C., Masia, M., Del Monte, M., Stefanelli, S., et al. (2023). The ReadFree tool for the identification of poor readers: a validation study based on a machine learning approach in monolingual and minority-language children. ANNALS OF DYSLEXIA, 73(3), 356-392 [10.1007/s11881-023-00287-3]. Detail

Research projects

Longitudinal assessment of multidomain reading-free neurocognitive markers for early detection of Developmental Dyslexia
Year: 2022
Call: FAQC 2022 - prima finestra
Grantors: Università degli Studi di MILANO-BICOCCA
Indici percettivi dello spazio peri- ed extra personale nella realtà virtuale: il ruolo della luce nel coinvolgimento del Sé
Year: 2008
Call: 2008-029 - PRIN 2008
La compatibilità visuo-motoria si riflette nella percezione dello spazio e del movimento
Year: 2006
Call: 2006-011 - PRIN 2006