STUCCHI NATALE ADOLFO

Room: 
U06, Piano: P03, Stanza: 3041
Piazza dell'Ateneo Nuovo 1 - 20126 MILANO
Role: 
Full professor
Academic disciplines: 
GENERAL PSYCHOLOGY (M-PSI/01)
Telephone: 
0264483744

Biography

Education

1982 Laurea in Filosofia, Università degli Studi di Milano

1986 Specializzazione in Psicologia,Università degli Studi di Milano

1992 Doctorate in Psychology, University of Geneva

 

Professional Development

1986-1987 Researcher FNRS, Département de Psychobiologie, Université de Genève

1987-1992 Teaching and Research Assistant, Département de Psychobiologie, Université de Genève

1993-1994 Researcher, Laboratoire de Physiologie de la Perception et de l'Action, CNRS-College de France, Paris

1994-1998 Ricercatore, Dipartimento di Psicologia, Università degli Studi di Torino

1998 Ricercatore, Istituto di Psicologia, Università degli Studi di Milano

1998-2000 Ricercatore, Dipartimento di Psicologia, Università degli Studi di Milano- Bicocca

2000 Professore Associato, Facoltà di Psicologia, Università degli Studi di Milano-Bicocca

2002 Professore Straordinario, Diparimento di Psicologia, Università degli Studi di Milano-Bicocca

2005 Professore Ordinario, Dipartimento di Psicologia, Università degli Studi di Milano-Bicocca

Publications

  • Stucchi, N. (2020). Arte come forma di comunicazione. GIORNALE ITALIANO DI PSICOLOGIA, 47(1), 197-203.
  • Pagliarini, E., Scocchia, L., Granocchio, E., Sarti, D., Stucchi, N., & Guasti, M. (2020). Timing anticipation in adults and children with Developmental Dyslexia: evidence of an inefficient mechanism. SCIENTIFIC REPORTS, 10(1).
  • Carioti, D., Danelli, L., Guasti, M., Gallucci, M., Perugini, M., Steca, P., et al. (2019). Music Education at School: Too Little and Too Late? Evidence From a Longitudinal Study on Music Training in Preadolescents. FRONTIERS IN PSYCHOLOGY, 10.
  • Persici, V., Stucchi, N., & Arosio, F. (2019). Rhythmic and Morphosyntactic Predictions: The Anticipation Abilities of Italian Children with Developmental Dyslexia. In M. Brown, & B. Dailey (a cura di), BUCLD 43: Proceedings of the 43rd annual Boston University Conference on Language Development. Cascadilla Press.
  • Persici, V., Stucchi, N., & Arosio, F. (2019). Predicting the Future in Rhythm and Language: The Anticipation Abilities of a Group of Italian-Speaking Preschoolers.. In P. Guijarro-Fuentes, & C. Suárez-Gómez (a cura di), Proceedings of GALA 2017: Language Acquisition and Development (pp. 451-468). Cambridge Scholars Publishing.