STUCCHI NATALE ADOLFO
- U06, Floor: 3, Room: 3041
Biography
Education
1982 Laurea in Filosofia, Università degli Studi di Milano
1986 Specializzazione in Psicologia,Università degli Studi di Milano
1992 Doctorate in Psychology, University of Geneva
Professional Development
1986-1987 Researcher FNRS, Département de Psychobiologie, Université de Genève
1987-1992 Teaching and Research Assistant, Département de Psychobiologie, Université de Genève
1993-1994 Researcher, Laboratoire de Physiologie de la Perception et de l'Action, CNRS-College de France, Paris
1994-1998 Ricercatore, Dipartimento di Psicologia, Università degli Studi di Torino
1998 Ricercatore, Istituto di Psicologia, Università degli Studi di Milano
1998-2000 Ricercatore, Dipartimento di Psicologia, Università degli Studi di Milano- Bicocca
2000 Professore Associato, Facoltà di Psicologia, Università degli Studi di Milano-Bicocca
2002 Professore Straordinario, Diparimento di Psicologia, Università degli Studi di Milano-Bicocca
2005 Professore Ordinario, Dipartimento di Psicologia, Università degli Studi di Milano-Bicocca
Publications
Carioti, D., Stucchi, N., Toneatto, C., Stefanelli, S., Del Monte, M., Travellini, S., et al. (2023). A ReadFree tool for the identification of reading disorders in monolingual and minority-language children.. Intervento presentato a: Scientific Meeting of the FESN & the 2nd Panhellenic Conference on Neuropsychology., Thessaloniki, Greece. Detail
Carioti, D., Taha, J., Stucchi, N., Stefanelli, S., Vernice, M., Sarti, D., et al. (2023). Rhythm as a language-independent marker of poor reading performances.. Intervento presentato a: Giornate CLASTA, Pescara, Italy. Detail
Carioti, D., Stucchi, N., Toneatto, C., Stefanelli, S., Travellini, S., Tettamanti, M., et al. (2023). A ReadFree Tool for the identification of reading disorders in monolingual and minority language children: a validation study.. Intervento presentato a: Congresso Associazione Italiana di Psicologia (AIP), Italiano. Detail
Zarandi, Z., Stucchi, N., Fadiga, L., Pozzo, T. (2023). The effect of the preferred hand on drawing movement. SCIENTIFIC REPORTS, 13(1), 8264-8277 [10.1038/s41598-023-34861-x]. Detail
Carioti, D., Stucchi, N., Toneatto, C., Masia, M., Del Monte, M., Stefanelli, S., et al. (2023). The ReadFree tool for the identification of poor readers: a validation study based on a machine learning approach in monolingual and minority-language children. ANNALS OF DYSLEXIA, 73(3), 356-392 [10.1007/s11881-023-00287-3]. Detail