VELASCO VERONICA

Role
Associate professor  
Academic disciplines
Work and Organizational Psychology (PSIC-03/B)
Scientific-Disciplinary Group:
SOCIAL, WORK AND ORGANIZATIONAL PSYCHOLOGY (11/PSIC-03)
Office phone
Room:
  • U06, Floor: 3, Room: 3145
Reception hours

The receiving time is fixed according to the requests received by e-mail

Publications

  • Delbosq, S., Bessems, K., Branda, M., Leksy, K., Klomsten, A., Dadaczynski, K., et al. (2025). L’implementazione del modello delle Scuole che Promuovono Salute: Una scoping review degli strumenti di misura delle strategie di promozione della salute nelle organizzazioni scolastiche. In Libro degli Atti -XXI Congresso AIP, Sezione Psicologia per le Organizzazioni. “Il futuro che già c’è: il cambiamento organizzativo tra identità professionale, benessere, inclusione e intelligenza artificiale” (pp.213-213). Detail

  • Ghelfi, M., Biffi, L., Giudici, G., Biscaldi, V., Velasco, V. (2025). Una ricerca-intervento sul ruolo dei fattori ambientali e del personale delle sale slot per la prevenzione del disturbo da gioco d’azzardo.. In XV Congresso Nazionale SIPSA Psicologia per la Salute: Intersezioni, Unicità, Equità e Sostenibilità - Libro degli Atti (pp.84-85). Detail

  • Ghelfi, M., Biffi, L., Bernardi, S., Velasco, V. (2025). Monitorare e sostenere nel tempo il funzionamento di una rete interorganizzativa per la promozione della salute: una valutazione pre e post. In XV Congresso Nazionale SIPSA Psicologia per la Salute: Intersezioni, Unicità, Equità e Sostenibilità - Libro degli Atti (pp.346-349). Detail

  • Benzi, I., Stival, C., Gallus, S., Odone, A., Barone, L., Casalini, M., et al. (2025). Exploring Patterns of Alcohol Consumption in Adolescence: the Role of Health Complaints and Psychosocial Determinants in an Italian Sample. INTERNATIONAL JOURNAL OF MENTAL HEALTH AND ADDICTION, 23(2), 1124-1140 [10.1007/s11469-023-01159-y]. Detail

  • Branda, M., Vecchio, L., Gruppo Hbsc Lombardia, 2., Velasco, V. (2025). Mapping Teacher Profiles: Integrating Psychological Well-being and Pedagogical Practice. Intervento presentato a: ECER 2025. Charting the Way Forward: Education, Research, Potentials and Perspectives, Belgrade, Serbia. Detail

Research projects

PLACES - Playful LeArning and Storytelling that Create Engagement for the SDG among children and young people
Year: 2022
Call: Cooperation partnerships in school education
Grantors: EUROPEAN COMMISSION
WAY - Whole-school Approach for Youth with migrant background
Year: 2020
Call: ERASMUS KA201- Strategic Partnerships for School education
Grantors: EUROPEAN COMMISSION