MARZOCCHI GIAN MARCO
- U06, Floor: 3, Room: 3144
Appointments for students must be fixed by e-mail.
Publications
Ceruti, C., Mingozzi, A., Scionti, N., Marzocchi, G. (2024). Comparing Executive Functions in Children and Adolescents with Autism and ADHD—A Systematic Review and Meta-Analysis. CHILDREN, 11(4) [10.3390/children11040473]. Detail
Mingozzi, A., Tobia, V., Marzocchi, G. (2024). Dyslexia and dyscalculia: which neuropsychological processes distinguish the two developmental disorders?. NEUROPSYCHOLOGY, DEVELOPMENT, AND COGNITION, 30(1), 1-21 [10.1080/09297049.2023.2170997]. Detail
Ceruti, C., Bombonato, C., Capodieci, A., Frascari, A., Pecini, C., Rivella, C., et al. (2024). Tele-valutazione delle funzioni esecutive in bambini con disturbo da deficit di attenzione/iperattività. DIS, 5(1), 59-90 [10.14605/DIS512404]. Detail
Zulato, E., Montali, L., Frigerio, A., Melegari, M., Bruni, O., Marzocchi, G. (2024). ADHD caregivers facing the COVID-19: the lockdown's impact on emotion and parenting strategies. MINERVA PEDIATRICS [10.23736/s2724-5276.24.07379-8]. Detail
Valsesia, J., Cardani, S., Bongarzone, E., Marzocchi, G. (2023). Il Questionario punti di forza e di debolezza (SDQ) per genitori e insegnanti in un campione di adolescenti italiani: struttura fattoriale e valori normativi. DIS, 4(1), 25-49. Detail
Research projects
Awards
Editorial boards
- Associate Editor di rivista o collana editoriale - FRONTIERS IN PSYCHOLOGY, 2020
- Direttore di rivista, collana editoriale, enciclopedia - DIS, 2020