COTZA VALERIA
Publications
Zecca, L., Cotza, V. (2024). Scuola e istruzione degli adulti. Introduzione al Forum 8. In G. Pastori, L. Zecca, F. Zuccoli (a cura di), Cantieri aperti e scuole in costruzione. Alla ricerca di nuovi “modelli” e pratiche per una scuola democratica (pp. 493-497). FrancoAngeli. Detail
Cotza, V. (2024). Mapping Alternative Education in Italy. The case of popular and second-chance schools and interventions in Lombardy. In ICAEHSSE 2024 : International Conference on Alternative Education, Home Schooling and Self-Education. Detail
Cotza, V., Zecca, L. (2024). Scuola per la prevenzione e il contrasto alla dispersione scolastica. Introduzione al Forum 7. In G. Pastori, L. Zecca, F. Zuccoli (a cura di), Cantieri aperti e scuole in costruzione. Alla ricerca di nuovi “modelli” e pratiche per una scuola democratica (pp. 447-451). FrancoAngeli. Detail
Lefterov, P., Granata, M., Cotza, V., Pezzotti, A. (2024). Inclusive science education in an infant school: obstacles and barriers to overcome. In G. Lemkow Tovias (a cura di), Inclusive Science Education in the early years (pp. 22-32). Barcelona : Graó. Detail
Cotza, V., Porcheddu, A., Vimercati, S., Zecca, L. (2024). Professional development research in childhood for the inclusiveness of school contexts. In G. Lemkow Tovias (a cura di), Inclusive Science Education in the early years (pp. 104-116). Barcelona : Graó. Detail