SALERNI NICOLETTA

Room: 
U06, Piano: P04, Stanza: 4078
Piazza dell'Ateneo Nuovo 1 - 20126 MILANO
U06, Piano: P03, Stanza: 3092
Piazza dell'Ateneo Nuovo 1 - 20126 MILANO
U06, Piano: P03, Stanza: 3122
Piazza dell'Ateneo Nuovo 1 - 20126 MILANO
Role: 
Associate professor
Academic disciplines: 
DEVELOPMENTAL AND EDUCATIONAL PSYCHOLOGY (M-PSI/04)
Telephone: 
0264483711
0264483759
0264483853

Publications

  • Bagassi, M., Salerni, N., Castoldi, V., Sala, V., Caravona, L., Poli, F., et al. (2020). Improving Children’s Logical and Mathematical Performance via a Pragmatic Approach. FRONTIERS IN EDUCATION, 5.
  • Piazzalunga, S., Salerni, N., Ambrogi, F., Limarzi, S., Visconti, G., & Schindler, A. (2020). Normative data and construct validity of a cross-linguistic functional speech outcome, the Intelligibility in Context Scale: Italian (ICS–I). INTERNATIONAL JOURNAL OF PEDIATRIC OTORHINOLARYNGOLOGY, 132.
  • Piazzalunga, S., Salerni, N., Limarzi, S., Ticozzell, B., & Schindler, A. (2020). Assessment of children's communicative participation: a preliminary study on the validity and reliability of the Italian Focus on the Outcomes of Communication Under Six (FOCUS-I) in preschool age. SPEECH, LANGUAGE AND HEARING, 1-13.
  • Piazzalunga, S., Salerni, N., Limarzi, S., Fassina, S., & Schindler, A. (2020). Can You Understand Your Child? Reliability and Validity of a Parent Questionnaire: The Intelligibility in Context Scale: Italian. FOLIA PHONIATRICA ET LOGOPAEDICA, 1-12.
  • Salerni, N., Messetti, M., & Persuati, E. (2018). La contingenza semantica nel linguaggio materno: un confronto tra bambini nati pretermine e bambini nati a termine.. Intervento presentato a: Giornate CLASTA - IX Edizione, L'Acquia, Italy.