
FLAMMIA MICHELE
Publications
Flammia, M., Reznitskaya, A. (2024). Automate What? Examining the Potential of Socratic Challenge for Learning and Technology. Intervento presentato a: The European Association for Research on Learning and Instruction (EARLI) joint SIG 20 and SIG 26 conference : "Digital, analogue, hybrid learning spaces: Rethinking dialogue, inquiry, and argumentation?!", Berlin, Germany. Detail
Flammia, M., Passalacqua, F. (2024). Beyond teaching practices: dialogue as a tool for conceptual change for future teachers. Intervento presentato a: The European Association for Research on Learning and Instruction (EARLI) joint SIG 20 and SIG 26 conference : "Digital, analogue, hybrid learning spaces: Rethinking dialogue, inquiry, and argumentation?!",, Berlin, Germany. Detail
Flammia, M., Passalacqua, F. (2024). Insegnare il dialogo per imparare a ragionare: l’ART come strumento per lo sviluppo professionale [Altro]. Detail
Flammia, M., Paciletti, P. (2024). Il ruolo del PCTO nella promozione delle competenze di autovalutazione: il punto di vista di studenti e docenti. In G. Pastori, L. Zecca, F. Zuccoli (a cura di), Cantieri aperti e scuole in costruzione
Alla ricerca di nuovi "modelli" e pratiche per una scuola democratica (pp. 335-339). FrancoAngeli. Detail(2023). Dialogo socratico e dissonanza cognitiva nell’insegnamento della filosofia: analisi di una strategia didattica per la promozione del pensiero critico negli istituti tecnici e professionali. (Tesi di dottorato, Università degli Studi di Milano-Bicocca, 2023). Detail