DE AMICIS MATTIA GIOVANNI MARIA

Role:
Associate professor
Academic disciplines:
PHYSICAL GEOGRAPHY AND GEOMORPHOLOGY (GEO/04)
Telephone:

Biography

Mattia De Amicis is a Associate Professor of Environmental Geology and GIS at Environmental and Earth Sciences Department at Milano – Bicocca University. Since 1994 he has been involved in several national and international projects regarding the application of Geomatic techniques on natural hazard and environmental problems. He has published about 70 papers on national and international journals concerning the application of Geomatic techniques on environmental geological problems. He also is member of the board of the Phd school of Environmental Sciences at the University of Milano – Bicocca and is involved in postdoc courses. He has been the coordinator of the master “Valutazione e Gestione dell’Ambiente e del Territorio attraverso l’uso dei sistemi informativi territoriali (VAST)” at the University of Milano – Bicocca.

Publications

• Sartirana, D., Rotiroti, M., Zanotti, C., Bonomi, T., Fumagalli, L., & De Amicis, M. (2020). A 3D Geodatabase for Urban Underground Infrastructures: Implementation and Application to Groundwater Management in Milan Metropolitan Area. ISPRS INTERNATIONAL JOURNAL OF GEO-INFORMATION, 9(10).
  • Frigerio, I., Mugnano, S., Mattavelli, M., & De Amicis, M. (2019). Interazione spaziale tra vulnerabilità sociale e pericolosità sismica per la valutazione di scenari di rischio integrato. In Atti del XXXII Congresso Geografico Italiano.
  • Azzimonti, O., Colleoni, M., De Amicis, M., & Frigerio, I. (2019). Vulnerabilità sociale e rischi ambientali. I risultati di una ricerca nella regione Lombardia. In L’apporto della Geografia tra rivoluzioni e riforme. Atti del XXXII Congresso Geografico Italiano (pp.1215-1223).
  • Sartirana, D., Stefania, G., DE AMICIS, M., & Bonomi, T. (2019). Modelling the interactions between groundwater and the underground infrastructures using MODFLOW-USG and ArcGIS Pro: the case study of Milan metropolitan city. In Flowpath 2019, National Meeting on Hydrogeology - Conference Proceedings (pp. 240-242). Luca Alberti, Tullia Bonomi, Marco Masetti.
  • Panigada, C., Tagliabue, G., Zaady, E., Rozenstein, O., Garzonio, R., Di Mauro, B., et al. (2019). A new approach for biocrust and vegetation monitoring in drylands using multi-temporal Sentinel-2 images. PROGRESS IN PHYSICAL GEOGRAPHY, 43(4), 496-520.