BUA ILENIA

Role
Adjunct Lecturer  

Publications

  • Chierici, R., Bua, I., Codognola, R., Barbieri, M. (2022). Lavazza: qualità e Made in Italy al servizio dei processi di internazionalizzazione. In Marketing internazionale
    Strategie, Principi e Applicazioni (pp. 223-229). Giappichelli.
     Detail

  • Mazzucchelli, A., Chierici, R., Del Giudice, M., Bua, I. (2022). Do circular economy practices affect corporate performance? Evidence from Italian large-sized manufacturing firms. CORPORATE SOCIAL RESPONSIBILITY & ENVIRONMENTAL MANAGEMENT, 29(6), 2016-2029 [10.1002/csr.2298]. Detail

  • (2021). Heritage as dynamic capability: organizational analysis of two Maison in Champagne sector. (Tesi di dottorato, Università degli Studi di Milano-Bicocca, 2021). Detail

  • Bua, I., Mazzucchelli, A., Chierici, R., Chiacchierini, C. (2021). Branding & storytelling in fashion companies. When storytelling plays a key role in the relationship with the customer. ESPERIENZE D'IMPRESA, 29 n. 1(1 (Gennaio -Giugno 2021)), 67-89 [10.57570/104713]. Detail

  • Solidoro, A., Bua, I., Caldarusa, C. (2020). Quale futuro? Il fabbisogno formativo dei bibliotecari. BIBLIOTECHE OGGI, 38 [10.3302/0392-8586-202002-019-1]. Detail