
GRAZZANI ILARIA
- U06, Floor: 4, Room: 4100
- U16, Floor: 4, Room: 4
Publications
Grazzani, I., Boffi, L., Giorgio, M., Valle, M. (2025). Language games and emotion understanding in preschool context: A training study. In Giornate CLASTA. XV Edizione. Volume degli Abstract (pp.57-58). XV. Detail
Frade Santos, M., Gomez-Baya, D., Simoes, C., Grazzani, I., Labre, P. (2025). Do school and family well-being mediate the relationship between social and emotional learning and subjective happiness?. CHILD INDICATORS RESEARCH, 18(5), 2309-2330 [10.1007/s12187-025-10277-z]. Detail
Grazzani, I., Cavioni, V., Conte, E., Agliati, A., Gandellini, S. (2025). Promuovere l'apprendimento sociale ed emotivo nella scuola dell'infanzia e primaria. Il Programma PROMEHS. Edizioni Junior. Detail
Grazzani, I., Boffi, L., Giorgio, M. (2025). Giochi linguistici e teoria della mente nella scuola dell'infanzia. Dalla ricerca alla proposta educativa con nuove storie. BAMBINI(8), 14-19. Detail
Simões, C., Frade Santos, M., Lebre, P., Canha, L., Caetano Santos, A., Fonseca, A., et al. (2025). Promover a Saúde Mental nas Escolas - PROMEHS: impacto da implementação do currículo em Portugal. EDUCAÇÃO E PESQUISA, 51, 1-30 [10.1590/S1678-4634202551282780por]. Detail
Research projects
Awards
Scientific fellowships
- Fellow - ICIS, 2020
- Fellow - European Association of Developmental Psychology, 2016
- Fellow - ISRE - International Society for Research on Emotion, 2015
- Fellow - ENSEC - European Network for Social and Emotional Competence, 2015
- Fellow - JPS-Jean Piaget Society. Society for the Study of Knowledge and Development, 2001
- Fellow - AIP - Associazione Italiana di Psicologia/Sezione Psicologia dello Sviluppo e dell'Educazione, 1998
Editorial boards
- Membro del Comitato Scientifico - INFANT BEHAVIOR & DEVELOPMENT, 2023
- Associate Editor di rivista o collana editoriale - INFANT MENTAL HEALTH JOURNAL, 2019
- Associate Editor di rivista o collana editoriale - INTERNATIONAL JOURNAL OF EMOTIONAL EDUCATION., 2018
- Membro del Comitato Scientifico - BAMBINI, 2017
- Associate Editor di rivista o collana editoriale - FRONTIERS IN PSYCHOLOGY, 2016
- Direttore di rivista, collana editoriale, enciclopedia - CRESCENDO, 2013
Research and teaching assignments
- Visiting Researcher - Visiting Researcher at Centre for Applied Cognitive Science (University of Toronto, OISE) - University of Toronto, 1993 - 1995