CAPRIN CLAUDIA

Room: 
U06, Piano: P03, Stanza: 3117
Piazza dell'Ateneo Nuovo 1 - 20126 MILANO
U06, Piano: P03, Stanza: 3040
Piazza dell'Ateneo Nuovo 1 - 20126 MILANO
Role: 
Tenured Assistant Professor
Academic disciplines: 
DEVELOPMENTAL AND EDUCATIONAL PSYCHOLOGY (M-PSI/04)
Telephone: 
0264483823
0264483841

Publications

  • Grazzani, I., Ornaghi, V., Conte, E., Pepe, A., & Caprin, C. (2018). The relation between emotion understanding and theory of mind in children aged 3 to 8: The key role of language. FRONTIERS IN PSYCHOLOGY, 9, 1-10.
  • Caprin, C., Marzocchi, G.M., Morrone, R., Pozzetti, T., Spinelli, M., Gangi, S., et al. (2017). Una indagine sui legami fra sviluppo delle funzioni esecutive e delle abilità sintattiche a tre anni in bambini prematuri e a termine.. Intervento presentato a: VIII Edizione CLASTA, Padova.
  • Caprin, C., Ornaghi, V., Giustarini, E., Ottoboni, F., Corti, E., & Grazzani, I. (2017). Preschoolers’ prosocial behavior and its relation with language and socio-emotional abilities. In 18th European Conference on Developmental Psychology: Book of Abstract (pp.453-454).
  • Caprin, C., Ornaghi, V., Giustarini, E., Corti, E., Ottoboni, F., & Grazzani, I. (2017). Comprensione delle emozioni e comportamenti sociali a valenza positiva: uno studio in età prescolare. In Book of Abstract. Relazionalmente: ricerca psicologia sulla comprensione sociale nei contesti educativi per l'infanzia (pp.35-37). Milano : Fronte-Retro.
  • Caprin, C., Benedan, L., & Spinelli, C. (2017). Children's vulnerability to suggestibility: stability and consistency over time. Intervento presentato a: European Conference on Developmental Psychology, Utrecht, The Netherlands.