GELATI CARMEN

Role
Tenured Assistant Professor  
Academic disciplines
Developmental and Educational Psychology (PSIC-02/A)
Scientific-Disciplinary Group:
DEVELOPMENTAL AND EDUCATIONAL PSYCHOLOGY (11/PSIC-02)
Office phone
Room:
  • U06, Floor: 3, Room: 3036

Publications

  • Gelati, C. (2024). Benessere a scuola e apprendimento della lettura e della scrittura. In Il benessere a scuola. Una prospettiva psicologica. Carocci. Detail

  • Camodeca, M., Gelati, C. (2024). Una panoramica sul benessere. In Il benessere a scuola. Una prospettiva psicologica. Carocci. Detail

  • Camodeca, M., Gelati, C. (2024). Introduzione. In Il benessere a scuola. Una prospettiva psicologica. Carocci. Detail

  • Gelati, C., Camodeca, M. (2024). Considerazioni finali. In Il benessere a scuola. Una prospettiva psicologica. Carocci. Detail

  • Iannello, N., Caravita, S., Papotti, N., Gelati, C., Camodeca, M. (2024). Social anxiety and bullying victimization in children and early adolescents: The role of developmental period and immigrant status. JOURNAL OF YOUTH AND ADOLESCENCE, 53(1 (January 2024)), 130-141 [10.1007/s10964-023-01865-9]. Detail