
DI GREGORIO ANGELO
- U07, Floor: 4, Room: 4014
Publications
Tortora, D., Del Bosco, B., Sfodera, F., Gregorio, D. (2025). La digitalizzazione del turismo culturale per la generazione Z. Un’analisi empirica sul livello di accettazione dell’intelligenza artificiale nella fruizione museale. In G. Mainolfi (a cura di), Viaggio in Italia. Bellezza, creatività e competitività del turismo e della cultura made in Italy nell’era della ripresa (pp. 133-162). Giappichelli. Detail
Ghianda, E., Matarazzo, M., Mazzucchelli, A., Chierici, R., Di Gregorio, A. (2025). Country-of-Origin Effect on AI-Generated Fashion Content: A Conceptual Paper. In Proceedings XXII SIM Conference 2025 – The Marketing–Innovation Nexus: Past Insights for Future Challenges. Società Italiana Marketing (pp.70-75). Detail
Tortora, D., DEL BOSCO, B., Sfodera, F., DI GREGORIO, A. (2024). Using AI for a new-fashioned museums’ positioning. An analysis of Gen Z experience expectations. In Brands and Purpose in a changing era. XXI SIM Conference Proceedings (pp.1-6). Detail
Chierici, R., Mazzucchelli, A., Di Gregorio, A. (2023). Employees’ social media presence: Future directions for corporate reputation. In P. Foroudi, M.T. Cuomo (a cura di), Business Digitalization: Corporate Identity and Reputation (pp. 44-62). Routledge [10.4324/9781003401285-4]. Detail
Orlando, B., Tortora, D., Riso, T., Di Gregorio, A., Del Giudice, M. (2022). Entrepreneurial intentions and high-status seeking in career expectations: a portrait of talents in emerging countries. THE INTERNATIONAL JOURNAL OF HUMAN RESOURCE MANAGEMENT, 33(11), 2339-2372 [10.1080/09585192.2021.1875495]. Detail