RINALDI ANGELA
Biography
PhD student in Education in Contemporary Society. She collaborates with the teaching of Childhood Pedagogy (L-19) and Experiential and Participatory Theories and Methodologies for Education (LM-57 R) as a tutor and expert in the subject. Conductor of integrative teaching activities relating to the interdisciplinary workshops of the degree course in Educational Sciences. Support tutor for thesis pathways.
Trainer in teacher training courses. Participation in research and training projects in the field of school innovation. Member of the BEAT (Biodiversity Education and Awareness Team) research group.
Many years of experience as a professional educator and primary school teacher.
Research
Research interests:
- School innovation
- Formative assessment of learning
- Participatory evaluation systems
- Linguistic analysis of pedagogical documentation
Publications
Rinaldi, A. (2024). Un kit metodologico per educare alla biodiversità. I processi di un progetto condiviso. In G. Persico, M. Guerra, A. Galimberti (a cura di), Educare per la biodiversità. Approcci, ricerche e proposte (pp. 119-133). FrancoAngeli. Detail
Rinaldi, A. (2024). Le parole per valutare in una scuola che innova. In Dare la parola: professionalità pedagogiche, educative e formative. A 100 anni dalla nascita di don Lorenzo Milani. Junior Conference (pp.210-214). Lecce : Pensa Multimedia. Detail
De Lorenzo, I., Rinaldi, A. (2024). Pratiche oltre il confine: per una progettualità scolastica condivisa e in divenire. In G. Schiavone (a cura di), Praticare l'Aperto. Per una progettualità scolastica condivisa, possibile e sostenibile (pp. 25-49). Milano : FrancoAngeli. Detail
Rinaldi, A., Riva, S. (2024). «Facciamo tutti parte dell’opera»: le voci dei protagonisti. In G. Schiavone (a cura di), Praticare l'Aperto. Per una progettualità scolastica condivisa, possibile e sostenibile (pp. 72-110). Milano : FrancoAngeli. Detail
Rinaldi, A. (2024). Una rilettura critica della cultura valutativa predominante per lo sviluppo di una valutazione formativa e descrittiva. IUL RESEARCH, 5(9), 295-310 [10.57568/iulresearch.v5i9.573]. Detail