STUCCHI NATALE ADOLFO
- U06, Floor: 3, Room: 3041
Biography
Education
1982 Laurea in Filosofia, Università degli Studi di Milano
1986 Specializzazione in Psicologia,Università degli Studi di Milano
1992 Doctorate in Psychology, University of Geneva
Professional Development
1986-1987 Researcher FNRS, Département de Psychobiologie, Université de Genève
1987-1992 Teaching and Research Assistant, Département de Psychobiologie, Université de Genève
1993-1994 Researcher, Laboratoire de Physiologie de la Perception et de l'Action, CNRS-College de France, Paris
1994-1998 Ricercatore, Dipartimento di Psicologia, Università degli Studi di Torino
1998 Ricercatore, Istituto di Psicologia, Università degli Studi di Milano
1998-2000 Ricercatore, Dipartimento di Psicologia, Università degli Studi di Milano- Bicocca
2000 Professore Associato, Facoltà di Psicologia, Università degli Studi di Milano-Bicocca
2002 Professore Straordinario, Diparimento di Psicologia, Università degli Studi di Milano-Bicocca
2005 Professore Ordinario, Dipartimento di Psicologia, Università degli Studi di Milano-Bicocca
Publications
Carioti, D., Stucchi, N., Toneatto, C., Stefanelli, S., Del Monte, M., Travellini, S., et al. (2023). A ReadFree tool for the identification of reading disorders in monolingual and minority-language children.. Intervento presentato a: Scientific Meeting of the FESN & the 2nd Panhellenic Conference on Neuropsychology., Thessaloniki, Greece. Detail
Carioti, D., Taha, J., Stucchi, N., Stefanelli, S., Vernice, M., Sarti, D., et al. (2023). Rhythm as a language-independent marker of poor reading performances.. Intervento presentato a: Giornate CLASTA, Pescara, Italy. Detail
Carioti, D., Stucchi, N., Toneatto, C., Stefanelli, S., Travellini, S., Tettamanti, M., et al. (2023). A ReadFree Tool for the identification of reading disorders in monolingual and minority language children: a validation study.. Intervento presentato a: Congresso Associazione Italiana di Psicologia (AIP), Italiano. Detail
Carioti, D., Stucchi, N., Toneatto, C., Masia, M., Del Monte, M., Stefanelli, S., et al. (2023). The ReadFree tool for the identification of poor readers: a validation study based on a machine learning approach in monolingual and minority-language children. ANNALS OF DYSLEXIA, 73(3), 356-392 [10.1007/s11881-023-00287-3]. Detail
Zarandi, Z., Stucchi, N., Fadiga, L., Pozzo, T. (2023). The effect of the preferred hand on drawing movement. SCIENTIFIC REPORTS, 13(1), 8264-8277 [10.1038/s41598-023-34861-x]. Detail